ADBLUE,SCR (Selective Catalytic Reduction)
Ir dzinēja emisiju kontroles sistēma, kas izmanto AdBlue šķīdumu, lai samazinātu NOx (slāpekļa oksīdu) emisijas no dīzeļmotoriem. Šīs sistēmas galvenais mērķis ir samazināt transportlīdzekļu emisijas un tādējādi uzlabot vides kvalitāti.
ADBLUE,SCR sistēma darbojas, injicējot AdBlue šķīdumu uz dzinēja izplūdes gāzēm, kas nonāk SCR katalizatorā. Šajā katalizatorā NOx tiek sadalīti slāpekļa un ūdeņraža savienojumos, izmantojot AdBlue šķīdumu kā redukcijas līdzekli. Rezultātā izplūdes gāzēs paliek tikai bezkaitīgas gāzes, piemēram, ūdeņradis un oglekļa dioksīds.
SCR ADBLUE sistēmas problēmas
Lai gan SCR sistēmas ir ļoti efektīvas emisiju samazināšanā, tās var arī saskarties ar vairākām problēmām. Šeit ir dažas no iespējamajām SCR sistēmu problēmām:
- AdBlue tvertne – ja AdBlue tvertne ir tukša vai AdBlue sistēmā ir kādas problēmas, tas var ietekmēt emisiju līmeni un samazināt transportlīdzekļa veiktspēju. Tādēļ ir svarīgi regulāri pārbaudīt AdBlue līmeni un tvertnes stāvokli.
- AdBlue kvalitāte – AdBlue šķīduma kvalitāte var būt svarīga, jo tajā var būt netīrumi vai citi nevēlamie savienojumi, kas var sabojāt SCR sistēmu. Tādēļ ir svarīgi izmantot tikai kvalitatīvu AdBlue šķīdumu un to regulāri pārbaudīt.
- Aizsērējušies AdBlue filtri – AdBlue sistēmas filtri var aizsērēties, ja netīrumi nonāk AdBlue šķīdumā. Tas var samazināt AdBlue piegādi uz katalizatoru un izraisīt problēmas ar emisiju līmeni.
- Elektroniskas problēmas – dažreiz elektroniskie elementi, kas kontrolē AdBlue piegādi, var strādāt nepareizi. Tas var ietekmēt AdBlue šķīduma piegādi un samazināt SCR sistēmas efektivitāti.
- Zemas temperatūras – SCR sistēma var strādāt sliktāk zemās temperatūrās, kad AdBlue šķīdums var kristalizēties un katalizatoram var būt grūti to izmantot. Tādēļ ir svarīgi izmantot pareizo AdBlue šķīduma veidu, kas ir pielāgots zemām temperatūrām.
Kāds risinājums?
Kā variants, atslēgt šo sistēmu. Tā ir vispopulārākā problēmas risinājuma metode, un tai ir daudz priekšrocību:
1), jūs uz visiem laikiem tiksiet vaļā no nepieciešamības remontēt sistēmu un pirkt dārgas komponentes.
2) jums vairs nevajadzēs uzpildīt AdBlue.
3) jūs nekad nenokļūsiet situācijā, kad, sabojājoties sistēmai, jūs nevarēsiet turpināt kustību ar savu automašīnu līdz problēmas novēršanas brīdim.
Par mīnusiem runājot – automobilis kļūs mazāk “ekoloģisks”, lai gan faktiski šī sistēma ir uzstādīta vairāk tam, lai sadārdzinātu
Jūsu automobiļa apkalpošanas izmaksas, nevis ekoloģisku mērķu dēļ..
Komponentes netiks demontētas un pildīs “dekoratīvo” funkciju, vairs neveicot nekādu darbību un nesagādājot nekādas problēmas.
Otrs variants,remontēt šo sistēmu,mainot ‘dargās komponentes ,tādas kā nox sensori,adblue sūknis,adblue līmeņa devējs,katalizators,kuru izmaksas ir sākot no 500EUR līdz 5000EUR.